Przedodbiór mieszkania: co to jest i dlaczego warto go przeprowadzić?

Kupno wymarzonego mieszkania to ekscytujące wydarzenie, ale wiążące się również z wieloma formalnościami i odpowiedzialnością. Jednym z kluczowych etapów procesu zakupu jest odbiór techniczny lokalu, podczas którego nabywca sprawdza stan nieruchomości i zgłasza ewentualne usterki.

Warto jednak wiedzieć, że istnieje również możliwość przeprowadzenia przedodbioru mieszkania. Jest to nieformalny odbiór, który odbywa się przed uzyskaniem przez budynek pozwolenia na użytkowanie.

Co daje klientowi przedodbiór mieszkania?

  • Wcześniejsza znajomość stanu technicznego lokalu: Już na etapie budowy klient może sprawdzić, czy wykończenie mieszkania jest zgodne z umową i projektem. Pozwala to na szybsze wykrycie i zgłoszenie usterek, co ułatwia ich późniejszą naprawę przez dewelopera.
  • Możliwość wpłynięcia na ostateczny wygląd mieszkania: W trakcie przedodbioru klient może zgłosić sugestie dotyczące drobnych zmian w wykończeniu, np. koloru farby czy rozmieszczenia gniazdek elektrycznych.
  • Szybsze wprowadzenie się do mieszkania: Po zakończeniu prac wykończeniowych i usunięciu usterek zgłoszonych podczas przedodbioru, deweloper może przekazać klientowi klucze do lokalu.

Przedodbiór a odbiór techniczny

Należy pamiętać, że przedodbiór nie zastępuje odbioru technicznego, który jest obowiązkowy i musi się odbyć po uzyskaniu przez budynek pozwolenia na użytkowanie. Podczas odbioru technicznego klient ma prawo do dokładnego sprawdzenia instalacji, okien, drzwi i innych elementów wykończenia.

Przedodbiór to dodatkowa korzyść dla klienta, która pozwala na większą kontrolę nad procesem zakupu mieszkania. W naszej firmie jest to standard, który daje naszym klientom poczucie bezpieczeństwa i pewności, że kupują mieszkanie wysokiej jakości, spełniające ich oczekiwania.

Porównywarka mieszkań

Pomyślnie mieszkanie o numerze:

Formularz usterkowy

1
Krok 1
2
Krok 2
3
Krok 3
Zakres usterki:*
Czy są Państwo w stanie wskazać źródło wilgoci?*
Czy instalacja w lokalu była przerabiana?*
Czy zgłoszenie o problemie z wentylacją zostało przekazane do Zarządcy nieruchomości?*
Czy dokonywali Państwo zmian w instalacji?*
Czy dokonywali Państwo zmian w oryginalnej instalacji elektrycznej lokalu?*
Czego dotyczy zgłoszenie?*
Czego dotyczy zgłoszenie?*
Czy zmieniali Państwo położenie lub demontowali domofon w mieszkaniu?*
Czy sprawdzili Państwo tablicę bezpiecznikową w mieszkaniu jak i w rozdzielni elektrycznej?*
Czy próbowali Państwo w tym miejscu podłączyć inne urządzenie?*
Czy wybicie bezpiecznika jest spowodowane podłączeniem urządzenia do gniazdka/wypustu elektrycznego?*
Czy próbowali Państwo w tym miejscu podłączyć inne urządzenie?*
Czy dokonywali Państwo zmian w oryginalnej instalacji wodno-kanalizacyjnej lub CO w lokalu?*
Czego dotyczy zgłoszenie?*
Czego dotyczy zgłoszenie?*
Czy grzejniki zostały odpowietrzone, a otwór zasilający otwarty?*
Czego dotyczy zgłoszenie?*

Skontaktuj się z nami